נטו תכנון פיננסי: מה חשוב לדעת במהלך ובסיום יחסי עובד-מעביד

במהלך ההעסקה

  • יישום החוזה – במיוחד בחודשים הראשונים חשוב לבדוק את תלושי השכר ולוודא שסעיפי ההסכם מיושמים הלכה למעשה.
  • הפרשות שוטפות של כל התנאים הסוציאליים – יש לקיים פגישת הכרות (מוקדם ככל האפשר) עם הנציג של החברה שאחראית על הביטוחים הפנסיוניים במקום העבודה, ולתפור את החבילה המתאימה לנו. יש לבקש ממנו לפרט את כל התנאים, כולל ההפרשות, הביטוחים והעמלות ולוודא שהחבילה מיושמת באופן שוטף. כמו כן יש להתעקש לערוך פגישת בדיקה ומעקב שכזו לפחות אחת לשנה.
  • ניכויים – לעיתים המעסיק משמש כגוף "מתווך" בינינו לבין צד ג' (מסעדות, בנקים וכו') לגבי שירותים שונים, כאשר הוא מנכה לנו את התשלומים בתלוש השכר ומעביר אותם בצורה מרוכזת לנותני השירות. חשוב לעקוב אחר גובה הניכויים בדיוק כפי שאנו עושים זאת לגבי הדו"ח החודשי של כרטיס האשראי, למשל.
  • זיכויים – פעם בשנה המעסיק אמור לבקש מאיתנו למלא את טופס 101 , שעל פיו נקבעים כללי מס הכנסה האישיים, כגון נקודות זיכוי.
  • עדכוני שכר והטבות – מקובל לבקש מהמעסיק לפחות אחת לשנה שיחה שבה דנים באפשרות לעדכן את השכר וכן בתגמול / מענק עבור השנה שחלפה.

 

בסיום היחסים

  • פיצויים – יש לוודא שהמעסיק מיישם את סעיפי ההסכם הרלוונטיים במקרה של פיטורים או התפטרות, כולל תשלום בגין הודעה מוקדמת.
  • התחשבנות סופית – במהלך תקופת ההעסקה אתם צוברים זכויות שונות שאותן ניתן לפדות בכסף בהתאם לחוק ולחוזה האישי שלכם. יש לוודא שהמעסיק אכן ביצע פדיון שכזה בתלוש השכר האחרון. מדובר בין היתר ביתרת ימי חופשה, הבראה, הודעה מוקדמת, ימי מחלה (אם מגיע ע"פי החוזה) וכדומה.
  • מתכנן פנסיוני – חשוב להיפגש מיד עם סיום ההעסקה עם נציג ביטוח פנסיוני ולהיוועץ איתו, ו/או עם מומחה אחר בנושא, לגבי הזכויות השונות, וכן לגבי המשך אפשרי של כלי הביטוח השונים. חובה לבקש דו"ח מפורט על כל הכספים שנצברו.
  • אישורים לגופים שונים – יש להצטייד באישורים רלוונטיים (לקבלת האישורים יש לפנות למחלקת משאבי אנוש ו/או למדור שכר בחברה) למוסדות השונים: ביטוח לאומי (לצורך קבלת דמי אבטלה), מס הכנסה (טופס 106), אישורים למשיכת כספים מקופות גמל, קרנות השתלמות, חברות ביטוח ועוד. גם אם בחלק מהאישורים אין צורך כרגע, ייתכן שבעתיד הם יהיו חשובים, אלא שאז יהיה קשה יותר להשיגם. רצוי גם להחתים את המעסיק על כך שאין לכם חובות כלפיו.

 

טיפ לסיום

 

לא לשכוח לוודא שכל הסיכומים בכל שלב יתועדו , שכן למעסיקים יש בד"כ "נטיה" להתכחש לכל סיכום שנעשה.

 

רוצים לדעת עוד? התקשרו עכשיו למומחים של נטו תכנון פיננסי אשר ישמחו לעזור לכם בכל הקשור לחוזה העסקה.

רוצים לקרוא על קבוצת נטו תכנון פיננסי? היכנסו לכתבה בישראל היום: https://www.israelhayom.co.il/mumlazim/article/13003903