חוקים להטסת רחפנים שאסור לדלג עליהם בשום אופן

את מכירים כל מיני חוקים מהחיים שלכם: חוקים לנסיעה ברכב, חוקים להתנהגות בבניין דירות משותף וחוקים נוספים. ממש כמו שקיימים חוקים כלליים שאותם אתם צריכים למלא באופן יום יומי ושוטף, כך גם קיימים חוקים שאותם תצטרכו למלא במידה ותבחרו לעסוק בתחום ספציפי. תחום הטסת הרחפנים הוא אחד התחומים שהולכים והופכים להכי גדולים בארץ, עם מספר אנשים גדול שלוקחים בו חלק, ולכן גם חוקים להטסת רחפנים הם חלק בלתי נפרד מהעניין. אם גם אתם אוהבים להטיס רחפנים, בין אם בשעות הפנאי ובין אם לצרכים מסחריים, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.

חוקים להטסת רחפנים – אסור, מותר, צריך

ניתן להבחין בכך שחוקים להטסת רחפנים מתחלקים לכמה וכמה חלקים – קיימים חוקים שמורים על מה שאסור לעשות, קיימים חוקים שמורים על מה שמותר לעשות, וקיימים גם חוקים שמורים על מה שצריך לעשות.

חוקים להטסת רחפנים שמורים על ה"אסור", הם חוקים שיש ליישם אותם ללא עוררין, כמ וגם חוקים להטסת רחפנים שמורים על ה"צריך". לעומת זאת, חוקים להטסת רחפנים שמורים על ה"מותר" הם חוקים לבחירה, והם נתונים לבחירת המטיסים. למשל, אם צריך להטיס רחפנים במרחק של עד 50 מ' מעל פני האדמה, יכול המטיס לבחור אם להטיס אותם בגובה נמוך יותר, עד הגובה המינימלי להטסה.

חוקים להטסת רחפנים שחייבים להתקיים

בין החוקים להטסת רחפנים ניתן להבחין בכך שיש צורך להטיס את הרחפן תוך שמירה על קשר עין רציף איתו, אסור להטיס באיזור שבו נמצאים אנשים, יש להטיס את הרחפן במרחק של לפחות 250 מ' ממבנים ציבוריים או מהתקהלויות, יש להתרחק לפחות 2 ק"מ משדות תעופה בזמן הטסת הרחפן, אין להטיס בקרבת מטוסים ויש לשמור על כלל החוקים.

את החוקים להטסת רחפנים המלאים ניתן למצוא באתר האינטרנט של רשות התעופה האזרחית, אך מי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו בתחום ולהבטיח לעצמו ידע מקיף בנושא, מוזמן לקחת חלק בקורס תיאוריה שמפרט את כלל החוקים, ונותן כלים נוספים להטסת רחפנים. קורס מסוג זה ניתן למצוא בבית הספר פריפלייט, ואתם מוזמנים ליצור איתו קשר.