הכירו את עו"ד רועי לייכטמן, מומחה בתביעות נזיקין וביטוח

עו"ד רועי ליכטמן הוא מומחה בתביעות נזיקין וביטוח. במאמר זה הוא מסביר כיצד ניתן לממש את הזכויות הרפואיות שלכם ושל קרוביכם במצב סיעודי. אחד הדברים העיקרים שיש לזכור הוא שאתם אלה שמכירים את אהובכם הכי טוב. כשאחד מהם נקלע למצב רפואי מורכב בדקו את זכויותיו.

מתי אנשים צריכים לשכור עורך דין שמתמחה בתביעות סיעוד?

עורך דין רועי לייכטמן מספר כי בעולם מתוקן תביעה כזו לא תצריך עורך דין. יש פוליסת ביטוח וכל מבוטח הולך לחברת הביטוח שלו כדי לקבל את מה שמגיע לו. אבל דווקא במצבים בהם המבוטחים זקוקים לסיוע, חברת הביטוח מוצאת דרכים להקשות עליהם.

מה שמגדיר את התנאים לטיפול בחולה, אלו המצבים בהם המבוטח נמצא במצב לא רגיל, וכל פעולה בסיסית כמו למשל: אכילה, שתיה, רחצה, היא מורכבת יותר. אלו המצבים בהם הוא זקוק לסיוע יותר מכל.

האם רק במידה ואדם לא מצליח לעשות פעולות בסיסיות, רק אז הוא מוכר על ידי חברת הביטוח?

 "אדם יהיה זכאי כאשר הוא זקוק להשגחה במשך רוב שעות היום, עקב אי שפיות, או כאשר הוא יגיב לשלוש מתוך שש התנהגויות היומיומיות שהזכרתי. אולם, גם אם המבוטח אכן זכאי לתנאים המדוברים, המבטחים עדיין מתקשים" כך מסביר עורך דין רועי לייכטמן.

מהן הסיבות הנפוצות לכך שחברות הביטוח מסרבות לתביעות?

 " בעבר עבדתי בחברות ביטוח ואני יודע איך הן עובדות. רחצה לבד טכנית, אבל במציאות אם נשאר ללא השגחה, אז הוא עלול בטעות להפעיל מים חמים מדי ולפגוע בעצמו. יש לציין כאן שהרבה אנשים חושבים שביטוח סיעודי מיועד במיוחד לקשישים, אבל זה לא בהכרח כך. ישנם ילדים רבים שנפגעים, מאובחנים עם אוטיזם או תסמונת כזו או אחרת, והם או קרוביהם זכאים לאלפי שקלים בחודש. "

האם יש משהו שתוכל לעשות כדי לשנות את ההחלטה לאחר קבלת דחיית תביעה מחברת ביטוח? 

"פעמים רבות אנחנו רואים שכשאנחנו מקבלים מכתבי דחייה, שההכחשה לא נסבלת. אך ברגע שעורכי הדין מתערבים, החברה מבינה שזה לא הולך להיות קל".

האם תוכל לשתף אותנו בדוגמה לתקופה שבה עזרת ללקוח שתביעתו נדחתה על ידי חברת ביטוח לקבל את הכיסוי המגיע לו?

 "הייתה לנו מטופלת עם דמנציה מאובחנת וחברת הביטוח שלחה חוקרים פרטיים לעקוב אחריה וצילמו אותה הולכת ללא השגחה. ברגע שנכנסנו לתמונות גילינו שהם נמצאים במוסד טיפולי סגור שצולם, שם נעשה מעקב ע"י המצלמות משמש למעקב. למרות זאת, אנו מבינים שאין זה הגיוני להכחיש את הטענה". 

תביעות סיעוד טיפ לטיפול נכון

"תזכרו, אתם מכירים הכי טוב את הקרובים לכם. אם התחושה שלכם מצביעה על כך שאחד מן הקרובים שלכם זקוק לשירותיו של עורך דין בתחום הסיעוד, אל תהססו לפנות אליו .

השפעת עורכי דין על חברות הביטוח מעלה את הסיכויים שאותו מבוטח יקבל את מלוא סכום התביעה.

לצערנו, זה שקיים ביטוח סיעודי, לא מבטח אותנו באופן טוטאלי שיהיה כיסוי מלא, בעיקר שהמצב הרפואי מוגבל. ולכן  עזרה של עורך דין מומחה בתחום, תביא הרבה יותר סיכוי להתמודדות במצב החדש.

היכנסו לאתר של עו"ד רועי לייכטמן והוא ישמח לעמוד לרשותכם.