ההיבטים המשפטיים בהקמת עמותת צדקה

במדינת ישראל קיימות עמותות צדקה רבות, שכל אחת מהן עושה פעילות קודש לשם הענקת עזרה וסיוע לאנשים נזקקים מכל מיני שכבות באוכלוסיה. לצד העמותות הללו, קיימים גם גורמים שאינם מוכרים במדינת ישראל, שפועלים ללא שום אישור, על אף שכוונותיהם בוודאי טהורות וטובות. אם גם אתם מתעניינים בפתיחת עמותת צדקה ורוצים להפוך את העולם למקום קצת יותר טוב, כדאי שתכירו את כל ההיבטים המשפטיים בהקמת עמותת צדקה, כדי שתוכלו לבצע את הפעילות שלכם בצורה חוקית, הוגנת, ישרה ומוכרת.

הקמת עמותת צדקה – לא החלטה מהרגע להרגע

הקמת עמותת צדקה היא לא דבר שנולד מהיום למחר, אלא היא דבר שגורר אחריו תהליך ארוך של בירוקרטיה, מסמכים, הצהרות ועוד. בראש ובראשונה, על מנת לגשת להקמת עמותת צדקה יש לוודא שהמטרות שלה הן ציבוריות או חברתיות, ושאין להן כל מטרות רווח כאלו ואחרות. מייסדי עמותת צדקה צריכים להיות מעל גיל 18, כאשר בראש העמותה צריכים לעמוד לפחות 2 חברים.

השלב הבא בהקמת עמותת צדקה

רישום העמותה כעמותת צדקה ברשם העמותות הוא השלב הבא בתהליך. השלב הזה יכלול סבב חתימות, אישורים, תצהירים, ניסוח תקנון, תשלום אגרה ועמידה בדרישות רשמיות שונות כמו הגשת דו"חות, ניהול ספרים ועוד.

המעטפת של עמותת צדקה

עמותת צדקה אינה עומדת רק בפני עצמה, אלא נלווים אליה גורמים שונים שמפקחים על הפעילות שלה, גורמים שמבקרים אותה, גורמים שמנהלים אותה ועוד. ללא המעטפת של עמותת צדקה, היא אינה יכולה לפעול כחוק, ועלולה להסתבך עם סעיפים שונים בהיבטים המשפטיים בהקמת עמותת צדקה ובהפעלתה.

הקמת עמותת צדקה – לא כדאי ליפול בין הכסאות

על מנת שלא תצטרכו להסתבך עם החוק, בוודאי לא בנושא שבו כל הכוונה שלכם היא טובה וטהורה כל כך, רצוי להתייעץ עם עורכי דין מומחים בטרם אתם ניגשים להקמת עמותת צדקה, וכן בזמן הפעלתה. ככל שתקבלו ייעוץ מגורמים מוסמכים יותר, כך תוכלו להבטיח שאתם צועדים בדרך שתוכל להגשים את המטרה שלכם, ולשנות מדי שנה את חייהם של אלפי נזקקים החיים במדינת ישראל.